avatar

xywa Polsson
miasto Toruń
przejechał 37043.23 km
w terenie 5654.50 km (15.26%)
jadąc średnio 21.94 km/h
przesiedział 70d 08h 03m
ponad 100 km 71 razy
max rocznie 7083 km (2012)
max miesięcznie 2165 km (lipiec 2011)
max dziennie 338 km (sierpień 2011)
max chwilowo 69.8 km/h (Przełęcz Stožecké Sedlo, lipiec 2010)
najwyżej 1670 m n.p.m. (Sliezsky Dom, lipiec 2012)

run-log.com

Maj, 2013

Bożocielna wyprawka cz. IV

Czwartek, 30 maja 2013 • dodano: 06.06.2013 | Komentarze 1

Napiszę tylko, że skończyło się na 13 szwach na czole, zbitym barku i biodrze, licznych obtarciach i ogólnym poobijaniu.

Paula, wracaj szybko do zdrowia!!!
Kategoria 0 - 50

Bożocielna wyprawka cz. III

Środa, 29 maja 2013 • dodano: 04.06.2013 | Komentarze 0

Budzik dzwoni o 6.00, a już minutę później jestem na nogach. Tradycyjne poranne czynności połączone z solidnym śniadaniem zajmują nam niespełna dwie godziny i już przed ósmą jesteśmy na kołach. Wczesna pobudka spowodowana była chęcią dotarcia do Paliwodzizny w godzinach rozsądnie popołudniowych. Po około godzinie zatrzymujemy się na drugie śniadanie pod sklepem i zmieniamy zdanie co do dzisiejszej trasy - jedziemy do Iławy na pociąg, by znajomi nie musieli na nas czekać z grillami, ogniskami i innymi harcami. Jak pokazała przyszłość to nie była najlepsza decyzja.

Najedzeni i napojeni ruszyliśmy w kierunku Iławy. Tak sobie jechaliśmy, jechaliśmy i wciąż przesuwaliśmy moment postoju. Ostatecznie zatrzymaliśmy 10 km przed Iławą, w okolicach południa mając na licznikach przeszło 70 km. Niestety najbliższy pociąg był dopiero o 15.00, a i znajomi dali ciała i przybyć na wieś mieli dopiero wieczorem. Szybki rzut oka na mapę i decyzja - Jabłonowo Pomorskie. Po chwili jednak stwierdzamy, że jesteśmy na wakacjach i pobyczymy się nieco nad brzegiem Jezioraka w Iławie. Jak postanowiliśmy tak zrobiliśmy.

Nad jeziorem Jeziorak w Iławie © polsson

Nad jeziorem Jeziorak w Iławie III © polsson

Do odpoczynku nad jeziorem pojechaliśmy kupić bilety do Kowalewa Pomorskiego, w którym to znaleźliśmy się po niespełna 90 minutach jazdy. Potem tylko jeszcze godzinka jazdy, zakupy w Golubiu i meldujemy się w Paliwodziźnie.

Szkoda, że wcześniej nie sprawdziliśmy pociągu oraz nie wiedzieliśmy, że jak będziemy wieczorem to świat się nie zawali, bo dystans byłby jeszcze bardziej konkretny. Na szczęście temperatura tego dnia była dużo lepsza!

nowe gminy - 3: Dzierzgoń, Stary Dzierzgoń, Susz.

Bożocielna wyprawka cz. II

Wtorek, 28 maja 2013 • dodano: 04.06.2013 | Komentarze 2

Budzik zadzwonił o ósmej, ale na trasę wyjechaliśmy dopiero chwilę po dziesiątej. Nie ma tego złego... ponieważ śniadanie było długie oraz syte i pierwszy większy postój zrobiliśmy dopiero między 40 a 50 km. Wcześniej, przejeżdżając niemal całą Mierzeją Wiślaną, zasuwaliśmy zdrowo wspomagani wiatrem. Całość jednak skończyła się bardzo szybko w Sztutowie, kiedy to zmieniliśmy kierunek jazdy i skierowaliśmy się w stronę Elbląga. Kolejne kilometry upływały nam na drogach z zerowym ruchem samochodowym, wśród pól i wymarłych wiosek.

Do Elbląga, który był na mniej więcej 60 km, dojechaliśmy już naprawdę mocno zmęczeni wiatrem. Miałem wrażenie, że porywy były coraz mocniejsze. DO tego czarne chmury kłębiły się nad nami. Na szczęście nie padało. Po półgodzinnym odpoczynku na rynku w Elblągu, posiliwszy się zupą pomidorową ruszyliśmy na południe.

Wiatr wiał nam raz z boku, raz w twarz. Nie jechało się łatwo. Do tego temperatura też nie była zachwycająca - było chyba chłodniej jak dzień wcześniej. Krótki postój urządziliśmy będąc w depresji i ruszyliśmy dalej.

Jesteśmy w sporej depresji I © polsson

Drogi fatalne, wiatr niesprzyjający, temperatura mało zachwycająca, ale jechaliśmy. Może nie jakoś nadzwyczajnie szybko, ale najważniejsze, że bez zbędnych przerw i w dobrych humorach. Kiedy już myśleliśmy, że drogi mogą być tylko lepsze to trafiliśmy na coś co kiedyś było drogą. Dziś w drodze jest więcej dziur jak asfaltu. Tempo spadło, morale niekoniecznie. Do pewnego momentu. Pocieszałem Paulę, że za chwilę wjedziemy na drogę wojewódzką i na pewno będzie lepiej. Nie było.

Po wielu km fatalnych dróg czekał na nas bruk © polsson

Po wielu km fatalnych druk czekał na nas bruk © polsson

Na szczęście po paru kilometrach dotarliśmy do celu naszej dzisiejszej podróży, czyli pola kempingowego przy pochylni Buczyniec. Ponownie rozbiliśmy się jako jedyni i po tradycyjnych wieczornych czynnościach (w tym kąpiel w zlewach, w zimnej wodzie przy temperaturze na zewnątrz nieznacznie przekraczającej 10*) położyliśmy się do namiotu. Nie dotrwaliśmy do godziny 22.00. To dobrze, bo następnego dnia budzik dzwonił punktualnie o szóstej.

Paula po raz kolejny rewelacyjnie się spisała jako sakwiarski kompan. Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych, sporego dystansu, braku udogodnień na kempingu bawiliśmy się doskonale!

Mycie naczyń przy pochylni Buczyniec © polsson

Mycie naczyń przy pochylni Buczyniec II © polsson

Wiata na kempingu przy pochylni Buczyniec © polsson

nowe gminy - 4: Elbląg x2, Markusy, Rychliki.

Bożocielna wyprawka cz. I

Poniedziałek, 27 maja 2013 • dodano: 04.06.2013 | Komentarze 0

Na początku maja dostaliśmy z Paulą zaproszenie od HP na wyjazd do Paliwodzizny. Wtedy to też zerknąwszy w mój magiczny kalendarz zakołatała w mej głowie myśl, by wypad na wieś nieco urozmaicić.

Zaproszenie mieliśmy na środowe popołudnie, ale ruszyliśmy już w poniedziałkowy poranek. Przed godziną szóstą rano przebiliśmy się przez senne miasto na drugą stronę Wisły i wsiedliśmy do pociągu, który wywiózł nas do Malborka.

W Malborku następuje start właściwy. Paula wyposażona w sakwy dzielnie radzi sobie z pierwszymi kilometrami. Do Nowego Dworu Gdańskiego docieramy bocznymi drogami, następnie kierujemy się do Stegny zatłoczoną drogą wojewódzką. W międzyczasie zatrzymujemy się na mały popas.

Następne kilometry przejeżdżamy w lekko padającym deszczu. W ogóle pogoda niespecjalnie nas rozpieszczała. Wiatr wiał dość mocno i nie zawsze nam sprzyjał. Temperatura natomiast nie była najwyższa. Najważniejsze jednak, że - nie licząc drobnego deszczu - za wiele nie padało. Z Paulą jedzie się wyśmienicie. Pomimo sakwiarskiego debiutu tempo trzymamy bardzo przyzwoite. Ponadto nie ma zbyt wielu przerw. Kolejna przypada w Krynicy Morskiej, gdzie odbijamy na plaże i Zalew.

Na plaży w Krynicy Morskiej © polsson

Nad Zalewem Wiślanym w Krynicy Morskiej © polsson

Do Piasków, czyli ostatniej wioski po polskiej stronie Mierzei Wiślanej docieramy po niespełna godzinie. Piaski to malutka osada, która poza sezonem świeci pustkami. Na szczęście schronienie znaleźliśmy u sympatycznego małżeństwa w ogrodzie. Akurat przygotowywali się do nadejścia sezonu turystycznego.

Po rozbiciu się i zjedzeniu obiadokolacji poszliśmy na plażę. Późnym wieczorem solidnie padało.

Gotowanie kolacji na polu namiotowym w Piaskach © polsson

Noga, sandały i piwa na plaży w Pisakach © polsson

nowe gminy - 7: Malbork x2, Nowy Staw, Nowy Dwór Gdański, Stegna, Sztutowo, Krynica Morska.
Kategoria 50 - 100, sakwy

Czernikowo

Niedziela, 19 maja 2013 • dodano: 19.05.2013 | Komentarze 0

Kategoria 50 - 100

Lubicz

Poniedziałek, 13 maja 2013 • dodano: 13.05.2013 | Komentarze 1

Zaraz po bieganiu z Kasą i Paulą.

Kategoria 0 - 50

Kamień Krajeński - Grudziądz

Niedziela, 5 maja 2013 • dodano: 05.05.2013 | Komentarze 0

Po dwóch dniach leczenia zakwasów po półmaratonie, grillu, różnorakich grach i ogólnym resecie czas wracać. Zarówno Paula jak i ja wciąż borykamy się z problemem bolącego gardła przez co początkowo chcemy jechać na pociąg do Tucholi. Na szczęście dolegliwości nieco odpuściły, co pozwoliło zrobić dziś bardzo konkretny dystans. Całość w przepięknym słońcu, większość z wiatrem w plecy. Do tego jedna nowa gmina - Nowe. Koniec zabawy w Grudziądzu, gdzie czeka nas wspaniała przygoda w postaci jazdy koleją, nienawidzę! Całą trasę do Grudziądza, czyli prawie 120 km, robimy w niespełna sześć godzin zaliczając jedynie jeden dłuższy postój.

Fordon - Kamień Krajeński

Czwartek, 2 maja 2013 • dodano: 05.05.2013 | Komentarze 2

Popas w Mroczy © polsson

Tego dnia pogoda nie rozpieszczała © polsson

Nasze rumaki nad jeziorem Mochel © polsson

Do Fordonu

Środa, 1 maja 2013 • dodano: 02.05.2013 | Komentarze 0

Po przebiegniętym pięć godzin wcześniej półmaratonie niespełna 50 km odczułem jak jakąś dwusetkę.